lördag 28 augusti 2010

God morgon eller nåt

Så här kul ser en trött mamma ut efter en skitnatt:

Widar började med att somna fint, jag kunde inte sova. Gick sen och la mig vid halv tre och då körde allt igång. Widar kunde inte sova, vi fixar mat. Droppar ges , blöja byts matning påbörjas. Funkar fint till att börja med sen börjar han vilja vräka i sig alt vägra äta....Inte lätt att veta vad som gäller då. Men han äter en del och sen efter rapning blir det läggning igen. Då kräker han ner sig, sängkläderna och jag får också en massa babykräk på mig....Jaha upp byta allt och lägga honom igen.  Lyckas få honom sova en timme och sen är det gnäll, gny, vyssja, mata igen för ny kräkepisod samt bajsblöja. Sen mer gnäll och gny. Verkar vara en mage i olag. Två aströtta föräldrar tittar på en bebis som trots allt verkar glad. I natt efter nedkräkningen så flinade han järnet, det gjorde inte vi.....Som ni ser på bilden så är han helt i avsaknad av påsar under ögonen till skillnad mot hans trötta mamma. Som måste duscha efter två omgångar babykräk, luktar inte gott det ska jag säga. Liten kommer få bada, brukar vara en favorit och som tur är har vi tvättid. Får se om vi orkar ner på höstfesten nere på stan.. Inte säkert, sängen lockar onekligen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar