tisdag 24 augusti 2010

Overall eller inte?

Inte lätt att veta hur man ska hantera hösten och vintern när man helt plötsligt ska ta hand om en liten. Vad ska de ha på sig för att klara av att vara i götet där en eländig höst och vinter kan bestå av regn uppifrån, nerefrån och från alla andra möjliga och omöjliga håll? Göteborg kan vara ett blåsigt regnigt hel-te under det mörka halvåret som dessvärre närmar sig med stormsteg.  Förut så har ju problemet varit vilken schysst höst och vinterjacka jag ska ha till mig själv och det har ju varierat en hel del och det är inte alltid man väljer det bästa jackan utan kanske huttrar runt i en jacka för att den är snygg. Det funkar inte lika bra på en sex månaders bebis i ett decemberkallt göteborg liksom.... Dessutom ska de ju inte smälla av av värmeslag i dagens varma overaller och åkpåsar....suck.
Men har investerat i en fleeceoverall från HM och till vår glädje så fick vi en overall av Widars farmor Lena! Så jag passar på att tipsa om den som kommer från Lindex, varm fluffig tvättbar för 299:-. Nu kan vi pröva oss fram beroende på vädret.

Overall från Lindex
 Alla säger att bebisarna kan ligga i åkpåsen, men till vår begagnade teutonia spirit S3 så är det en väldigt tunn åkpåse så en go overall är nog inte fel om han ska klara ett rått göteborg. Tänk när jag bodde i Östersund kunde det vara minus 36 grader, men det gick att klä sig för. Nu håller jag ju på att frysa ihjäl om det är fem, sex minus i Göteborg. ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar