söndag 29 augusti 2010

Söndagmorgon-barnskrik, huvudvärk och hunger

Sov några timmar i extrarummet i natt efter att goa sambon sagt att han kunde ta Widar själv. Då hade vi försökt sova allihopa i sovrummet med en gnällande, gnyande bebis som konstant tapapde nappen och vaknade. Widar ligger liksom och meckar, låter, spottar ut nappen, gnäller osv men är ändå i någon form av sömn och sambon fixar att sova ändå, liksom Widar. Jag vaknar hela tiden eller kan inte somna alls. Men fick några timmar till jag i morse vaknade av skrik. Visade sig att Matte lämnat sängen ett par minuter och Widar vaknade just då med ett gallskrik. Nu, två timmar senare sover de igen och jag är vaken med huvudvärk och hungerfeeling. Men till skillnad från Widar skriker jag inte rätt ut på grund av det.

Det är synnerligen märkligt hur han i ena stunden kan vara lugn och go för att i nästa gallskrika och ja jag menar gallskrika rätt ut. Det låter som om någon gör något hemskt mot honom och ofta är det enda att vi inte hunnit blanda ihop ersättningen. Det tar trots allt ungefär en minut....japp en HEL MINUT....

För övrigt drömde jag om en fluffig kudde i ett strandhus när skriken började i morse. Hade gärna stannat kvar. Men nu blir det istället en macka och en Bamyl S Koffein som kan rekommenderas mot huvudvärk. Hur kul är det förresten att börja en söndag med huvudvärk utan någon egentlig orsak? Ja förutom trötthet då...Söndag huvudvärk innebar förr att man varit på fest kvällen innan och troligen haft lite väl kul....
nynnar "han är så söt när han sover..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar