onsdag 29 september 2010

Höstonsdag

widar har hittat sina tår
Har haft en upp och ner onsdag här. En halv rörig förmiddag med lite skrik, mys och småkaos innan vi kom iväg och träffade Johanna för en promenad i Slottskogen. 


Dante busade, hur söt är han inte?!
Var helt underbart väder, perfekt för en promenad så vi strosade runt och snackade en stund innan vi gick till Villa Belparc för lite fika och käk till Dante. Dante har en grym röst som han gärna höjer och sen tittar han på en med värsta busglimten i ögat. Hur go som helst. 


 Widar somnade otroligt nog medan vi gick, han hade varit vaken i drygt tre timmar så det var bra att han somnade. Dock vaknade han när vi fikade och sedan var han vaken i flera timmar varav ett bra tag med magont och rejäla skrik när vi kommit hem. 
Johanna med Dante i vagnen


När vi var klara strosade jag ner till Haga och letade efter en liten present till Elles lilla tjej och visst hittade jag nåt som jag blev förtjust i och som fick följa med hem. Blir ingen bild ifall hon skulle kika in här. Dock fick jag inte tag i något till Hugos namnkalas på lördag, det är svårare än vad man kan tro...


Sedan gick jag hem från Haga så idag har jag fått en hel del motion vilket kroppen noterade så nu har jag foglossningsont i bäckenet igen, det är ju helt absurt.


Ankdammen
Väl hemma hann jag bara ställa ner liften på golvet så vaknade Widar med ett illvrål som fortsatte och fortsatte. Det var både magont och allmänt taskigt humör och det blev inte lugnt förren han somnade strax innan Matte kom hem. 


Trodde jag skulle få bryt, inget var bra och inget fungerande, dessutom ser man att han har ont och tar i för glatta livet och han skriker så han kiknar. Man blir alldeles ledsen själv också... Fick gå och gå och vyssja och vyssja. Nån dag ska jag ta på stegräknaren så jag får se hur många steg man går inne i lägenheten egentligen....


Men nu under kvällen har han varit en jättego liten kille som skrattat och busat och nu somnat! Vi har äntligen börjat fixa korten till namncermonin, måste få iväg dem denna veckan!  Är en massa fix. Är toktrött så vem vet, kanske blir det lite sömn!

3 kommentarer:

  1. Vad höstigt det är i Göteborg! Måste kolla mig omkring här för att verkligen se om det är höst är med...?!

    SvaraRadera
  2. japp här är hösten i full gång, skön luft, synd bara att det snart är mörkt och eländigt...

    SvaraRadera
  3. Det var en mysig dag med underbart väder! Hoppas vi kan få fler såna i höst!

    SvaraRadera