onsdag 29 september 2010

Kallt

Vi vaknade för ett tag sedan och vill helst somna om igen. Matte har åkt iväg på jobb och ute är det kaalllt, bara +1 enligt väderkanalen och det stämmer väl med termometern på fönstret. Fattar ni, en plusgrad, var är värmen? September är inte slut än ju....Men löven skiftar färg, kylan är här och snart kommer man inte vilja gå ut alls.

På radion i morse var det en kille som skulle åka till Asien i helgen, han brukade jobba hemma mellan mars och okt, resten av året var han ledig utomlands i solen. Jag skulle vilja göra samma sak. Jag gillar inte regn, att frysa, halka runt och gå i 15 ton kläder, stå svettig på spårvagnen och frysa när man kliver av. Jag orkar inte med det. Men det är åtminstone ett litet tag kvar innan det blir så illa.
Längtar

Hoppas på sol så vi kan träffa en kompis och gå runt i slottskogen idag! I övrigt blir det babybestyr, tvätt och leta namngivningspresent till helgens namnfest i Karlskrona. Jag hoppas Widars planer överensstämmer med mina så han inte har  en massa skrik på agendan. Just nu är han iallafall mätt och nöjd och ligger och jollrar/halvslumrar brevid mig medan vi lyssnar på P3s morgonpasset. Lite halvkul. Ikväll är det Mammas nya kille på P3, det är roligt det även om jag tycker det var bättre förr.

hm undrar om vi kan somna om en stund? Ha en go dag!

2 kommentarer: