tisdag 21 september 2010

Lyckans minut

Lyckans minut 
Av: Erik Lindorm 

Är det sant att jag håller ett barn på min arm 
och ser mig själv i dess blick , 
att fjädrarna gnistra och jorden är varm 
och himmelen utan en prick ? 

* 

Vad är det för tid , vad är det för år , 
vem är jag , vad bär jag för namn ? 
Du skrattande knyte med solblekt hår , 
hur fick jag dig i min famn ? 

* 

Jag lever , jag lever ! På jorden jag står . 
Var har jag varit förut ? 
Jag väntade visst miljoner år 
på denna enda minut 




3 kommentarer:

  1. Den är jättefin! Vi valde mellan den och en annan att ha på Leilas dop. Blev dock "Hjärtats allra käraste barn" av Harriet Löwenhjelm. Lästes av Leilas moster i kyrkan. :)

    SvaraRadera
  2. Fan. Nu bölar jag som en gris. Så fin han är... Och du och Matte!! *snörvel*

    SvaraRadera
  3. Vad fint Linda. Håller på att kolla runt inför namncermonin och det finns massa fina saker att läsa, gillade den här, men ska kolla hjärtats allra käraste barn, bara titeln låter ju helt rätt!

    ojoj caroline, beamar över näsdukar, inte meningen att tossa till det så. La upp det när febern var som högst idag, ja förutom ikväll, dock under hygglig kontroll med alvedonen. Tack för dina fina ord också!

    SvaraRadera