måndag 27 september 2010

Måndagen som gick

Det kom sol, till slut kom det sol i lilla Götet och tryckte undan de grå molnen. Lagom till att Widar och jag rullade ut till spårvagnen så sken solen och vi höll på att blåsa bort som en hög löv...allt yrde. Vi hade en rörig morgon, som ändå blev hygglig. Widar somnade lagom till att jag kom till BVC och medan vi var där och jag snackade om läget så vaknade han och gallskrek så det var bara att packa ihop efter en stund. Blev blöjbyte och matning istället och en liten gladare, men sömnvägrande bebis som jag rullade ut med på stan.

Vi vandrade runt i stan och utmed vattnet vid operan mm i några timmar. Hade ingen lust att gå hem så vi knatade runt och hade det ömsom lugnt å mysigt, ömsom gallskrik och upprördhet. Till slut somnade liten och jag satte mig och fikade en liten stund innan vi tog vagnen hem.


När Matte kom hem blev det pasta med kyckling och grönsakssås och sedan satte vi oss och försökte hantera försäkringskassan. Föräldrapenning, sjukskrivning, semesterdagar och jobb, ja det är inte lätt att förstå hur man ska fylla i och hantera allt och dessutom behagar försäkringskassepersonalen säga olika. Inte underligt om folk gör fel, jag tror inte folk fuskar särskilt mycket, jag är övertygad om att folk gör fel, för det här är en djungel! Dessutom är man trött och funkar inte fullt ut så saker blir betydligt knepigare. Men tack Lena, för att du kollat upp saker och ting åt oss, det hjälper!

Ikväll blir det mest slöa framför tvn, gillar CSI, Matte lyckades lägga Widar, vi får se när han vaknar. Det kan ske nu, om en timme eller flera....

widar vill helst stå och gå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar