måndag 20 september 2010

Måndagsmorgon

i ett kyligt Sverige. Sitter och ser analyser och rapporter på diverse morgonprogram. Jag förstår fortfarande inte vad vi gjort med Sverige. I Göteborg tog SD flera mandat och kommer vara med i politiken, eller jag hoppas ju att det högerstyre vi får, nu ska stänga SD ute.

Hörde  på svt att ledaren från Danske folkeparti hade ringt Jimmie Åkesson och grattat samt sagt att nu var Sverige äntligen ett normalt land, hur sjuk får man vara. Det är väl inte normalt med ett främlingsfientligt parti i en riksdag??! På sätt och vis kan jag önska att partierna gjort gemensam sak och tagit debatten med SD och slagit hål på varenda argument, men jag trodde/hoppades att folk skulle se igenom SD. NU i morse sa ju dåren att invandrarna hotar den svenska välfärden...han har ju ingen verklighetsuppfattning alls...

Widar känner oron för sverige
Här har natten varit så där, först kunde inte jag somna, vid halv tre fick Widar mat och sen sov vi efter en del meckande och grejande från hans sida. Efter två timmar började han igen så sömnen har bestått i tio min här och tio min där....Behöver jag säga att jag är trött. Dessutom har jag ont i halsen, inte bra, blir vi sjuka lär Widar också bli det och det vill jag inte för allt i världen. Idag händer inte mycket tror jag, utepromenad, magerygg träning för Widar, ja det är nog vad som händer. Men i veckan är det desto mer roligt inplanerat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar