fredag 17 september 2010

Middag, lite sömn, datastul...

Ja det täcker in det senaste tolv timmarna =)

Vi är lite sena idag för att datorn/nätet hade bryt, gick inte att komma ut på nätet på hela morgonen. Hur drygt som helst. Inte för att jag haft tid att hänga här hela morgonen, liten har velat busa, bli buren, gnällt, busat lite igen och snart är det sovstund om det går som planerat. Vi har inga stora planer idag, när man kollar ut genom fönstret regnar det, när man kollar på tv4 väder så regnar det....

Tror vi kommer vara inne och slöa, plocka upp tvätt, busa och hoppas på att det inte skriks en massa. Men hade nog velat gå till Stadsbibloteket och hämta en bok till Widar, de får tydligen en sån, samt gått till Haga och kollat in Villervallas outlet butik. Men vi får se, lockar inte att släpa på en vagn och bebis i ösregn....

I går kväll hade jag en himla mysig kväll, var ute och käkade middag med en i CM gänget, blev en massa snack om jobb, barn, liv och annat. Go mat, go dryck och annat bus på Pasta plus och sen nere på avenyn. Widar var hemma hos Matte och jag jobbade på att bara ha det trevligt och inte sitta och undra om Widar skrek eller inte. Måste säga att jag lyckades med det och mycket berodde nog på sällskapet! Saknar verkligen CM-folket och CM arbetet. (För er som inte vet vad CM är så står det för case mangement och är ett arbetssätt när man arbetar med människor med samsjuklighet/dubbeldiagnoser. ) Nu ska jag ju vara hemma ett tag till, men det vore grymt kul att få jobba inom CM igen, vi får se vad som händer. Finns väldigt mycket att göra iallafall!
Kvällen blev inte fotad, ja ovanligt för att vara jag, hade fullt upp med att snacka, blev bara ett kort på väg hem...

När vi skulle hem så gick vagnen förbi utan att jag hann med så klart, men det var tack och lov uppehåll så det blev en snabb promenad hem. Så snabb att jag fick ont igen. är inte det galet, få ont i bäckenet flera månader efter förlossningen?  Kom iallafall hem till en go sambo och en nybadad och sovande bebis, inte fel alls kan jag säga! Det är väldigt skönt att vara ute en sväng och komma tillbaka och se att allt är lugnt, om det vore värsta kaoset så skulle det förstöra den goa känslan man har efter ha gjort något eget. Känns grymt viktigt att ha egentid, fattar inte riktigt hur vissa säger att det inte behövs, nu är det bara bebisen osv. Jag är övertygad om att båda Matte och jag behöver såväl egentid som sambotid som all go Widartid.

2 kommentarer:

  1. självklart är egentid en viktig del för att prkar vara en glad och snäll mamma och sambo!!
    man behöver sakna sina älskade.leva o ha roligt med vänner.

    jag har också ont i bäckenet än..foglossningen under grav. var riktigt svår så det känns än efter 11 månader!

    SvaraRadera
  2. du har så rätt rock n roll mamma! Men menar du att du fortfarande dras med foglossningssmärtor alltså, det är ju helt hemskt. Hoppas det blir bättre iallafall!

    SvaraRadera