torsdag 23 september 2010

Resten av torsdagen

Vid tre kom sambon hem och både jag och Widar var glada för det! Matte har gosat en hel del med Widar sedan dess och jag hann ner en stund på stan. Fick tag på boken som Widar fått från biblioteket.

Hade inte varit på barnavdelningen på Stadsbiblioteket innan och det var faktiskt en trevlig överraskning, även om tanten vi träffade på var lite speciell. Men vi fick veta att de har grupper för små barn, men att de var så populära att man måste boka platsbiljett innan. Vi lär pröva nån dag framöver. Man får göra vad man kan så man inte blir tokig av att gå hemma.

Jag fick dessutom posta paketet till skånetösen, ni minns paketet som jag skrivit fel adress på och som faktiskt kom tillbaka häromdagen tack och lov! Så hon lär få en trevlig överraskning imorgon! Sedan var jag på sportlife en sväng och ja, det lutar åt att jag skaffar gymkort. Ska bara kolla mina leder och bäckenet imorgon, vill komma igång. Jag menar hur kul är det att gå runt på stan och se magen röra sig, upp och ner? Ja men tjena liksom....Plockade på mig God balans påsar som jag kan använda som måltidsersättning när jag inte orkar/har lust att fixa käk, bättre än att smälla i mig ostmackor. Har också kollat in lite nya GI recept så ja det ska nog bli ordning, tar lite tid bara.

Smet in på olika affärer och kollade in barnkläder också, måste ju handla något mysigt till nyaste babytillskottet i omgivningen. Det är ju dessutom en tjej vilket innebär andra inköp än killgrejer som det annars blir mycket av. Blir ibland trött på att det finns så mycket mer för tjejer än för killar...Å andra sidan kanske det är tur för jag handlar nog så det räcker till ändå. Dessutom växer Widar som bara den så snart får vi ta bort storlek 62 också...

Var på stan i nästan två tim, var riktigt skönt att bara dra runt själv en stund, en liten paus! Det blir ju inte när man är själv hemma med Widar.  Väl hemma blev det bus med Widar och mys med god mat som Matte fixat! Det var populärt kan jag säga! Sedan har vi slötittat på tvn, busat med liten och nu har Matte precis lagt Widar, vi håller tummarna för att han sover, lääänge!

2 kommentarer: