söndag 19 september 2010

Val

Widar förberedde sig på valdagen genom att sno åt sig valkortet. Antar att han surade för att han inte fått ett eget.

Jag fick ta tillbaka det under protester, men till slut var allt som det skulle och vi gav oss ut i den regniga göteborgsvärlden.

Rullade upp vagnen till vallokalen där vi tidigare röstat till EU parlamentet. Har ju inte varit riksdagsval sedan vi flyttade från förra lägenheten.  Det var kö fram till vallokalen och jag kan inte låta bli att känna mig stolt och glad när jag röstar. Det trots att jag har på känn att jag inte får den regering som jag tycker vi borde ha. Men jag kan rösta utan att vallokaler sprängs osv.

Dessutom är alltid stämningen lite speciell och man möts, gamla, unga, handikappade, småbarnsföräldrar osv och alla är oftast lite uppklädda och ser glada/seriösa ut.

Det är stort att rösta och i år har vi gjort det igen! Widar har haft sin första valupplevelse och det gick bra. Han somnade i lokalen, så intresserad var han...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar