söndag 31 oktober 2010

Bilköer till förbannelse

Alla dessa bilköer, det har varit tätt med trafik sedan Örebro, helt absurt denna sista söndag i oktober. Är meningslöst att försöka köra om, det ligger ändå lastbilar, pensionärer i segkörning, bilar med släp, söndagsåkare och andra i vägen. Av och till kommer nåt pucko gasande och vräker sig in PRECIS  innan vederbörande smäller med mötande trafik och orsakar en enorm trafikolycka. Jag hatar att åka bil när det är så här. Helst skulle jag vilja ha fri väg och en snabb fartstark bil och bara dra på. Rimmar illa med barnstol och baby så istället rullar vi på i samma fart som alla andra i kön på väg mot götet sittandes i en volvo V50 som är Mattes tillfälliga tjänstebil.

Vi kör lagligt och lugnt och jag svär på alla puckon som gasar, bromsar, häver sig fram, ligger och trycker i häcken på en och sedan undrar jag varför i hel-te man kör i 85 på en vägsträcka med hastighetsbegränsningen 100??!! Jag vill påpeka att vägen är bra, det är 7 plusgrader, inget regn och fri sikt och lik förbenat så kör folk alldeles för sakta och VÄGRAR flytta på sig. OK om du vill smygköra, men se då för sjutton till att flytta på dig!
Ja var bara det jag ville säga....jag har tråkigt i bilen nu när Matte kör igen....

3 kommentarer:

  1. Hmm.. tänker på min egen körstil.. :)

    SvaraRadera
  2. tyckte du klarade dig bra sist i snöstormen i ystad!=)

    SvaraRadera
  3. Efter det känns det som det inte finns något jag inte klarar :)

    SvaraRadera