måndag 25 oktober 2010

Jaha så är man ett av alla försäkringskasseoffer

Inte en spänn får jag, inte en spänn...
Ringde en trevlig handläggare från FK och förklarade att ja, mitt jobb har gjort fel som sjukanmält mig och det var det jag trodde även om chefen envisades med att jag måste vara sjukanmäld trots att jag är föräldraledig. Det var liksom inga problem. Sedan ansågs läkarintyget vara för klent och jag har ingen rätt till sjukpenning och innan allt är uträtt får jag inte heller min föräldrapenning...jag är så körd. Där seglade resepengarna ut genom rutan...

Jag har ingen aktivitetsbegränsning, ingen sjukdom....ingenting
Att jag mår skit, inte sover, står på medicinering och samtal osv spelar ingen roll, diagnosen som läkaren satt innebär inte att jag har rätt till sjukpenning....så var det med alla skatt jag betalat. Dessutom får man bara sjukpenning för de dagar som jag har föräldrapenning trots att man är sjukskriven på halvtid alla dagar. Visst jag fattar att de följer sina regler och att läkaren behöver uttrycka sig bättre, jag tycker också att intyget ser lite klent ut, men man tänker att det finns en klar diagnos samt behandling insatt, men det räcker inte.

Hur 17 kunde svenska folket rösta in högerregeringen?! Tack så mycket!
Hon var trevlig, men jag är körd och läkaren som ville att jag skulle vara sjukskriven på heltid, tur att jag sa nej tack till det iallafall. Jag älskar måndagar, jag älskar det här, NOT! Jag är bara så trött. Höll på att börja lipa i telefonen, men vad hjälper det...

3 kommentarer:

  1. Ja vad kan jag säga...? Vad ska jag säga? Jag är ledsen i alla fall. Det tog två månader innan jag fick mina pengar men jag fick mina i alla fall... En klen tröst, men var glad att du har Matte. Ensam är inte alltid stark. Mina tankar går till dig.. tusen kramar!

    SvaraRadera
  2. det e åt helvete men vad ska man göra är så trött å ledsen...
    tack ändå tjejen kram

    SvaraRadera
  3. Helt fruktansvärt. Försäkringskassan behöver lära sig smidighet och sunt förnuft. De verkar vara helt galna.

    Många styrkekramar till dig

    SvaraRadera