måndag 18 oktober 2010

Måttlig måndag

Regn, bara en massa höstregn och till det höstblåst och imorgon ska det bli ännu värre. Fick tända inomhus redan vid fyra för den gråa regntunga himlen gjorde lägenheten alldeles för mörk. Ligger och hör Matte försöka lägga en skrikig bebis som vägrar att sova i dag. Han har sovit 20 min på hela eftermiddagen och kvällen så han är grymt övertrött, men vi har bara inte fått honom att somna och nu jobbar han upp sig. Lovar inte gott. Vissa dagar är det som förgjort.

Nu, en timme senare, lagom till CSI så har han äntligen somnat. Fick ta upp och vyssja honom. Ibland förstår jag inte hur han orkar, lillkillen. Vissa dagar kan han sova en hel del, andra dagar klarar han sig på en timmes sömn på hela dan och humöret blir därefter.


Vi har inte gjort några stora saker idag, jag var på mitt samtal, blev mest låg, vissa dagar är ju sådana. Ryckte upp mig med en fika på DaMatteo, köpte med mig stenugnsbakade surdegsfrallor, det är sjukt gott!!

Mattes pappa åkte hem och Matte åkte till återvinningsstaionen med allt gammalt skräp som vi rensat ut. Skönt att få iväg det. Är ju sånt som bara blir liggande och tar en massa plats.

Jag skulle hälsat på en go vän idag, men vi flyttade på det. Migränkänning efter nattens sömnbrist och skrik samt att jag kände mig helt ur led idag gjorde att vi flyttade på det. Vissa dagar orkar man bara inte och idag var en sån dag. Har myst lite med liten, plockat, skrivit, slappat framför all skit som tv:n erbjuder, ätit Mattes goa pasta med kycklingsås. Så gott.

Det är inte sant, nu vaknade han igen, återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar