torsdag 21 oktober 2010

Över hela mig

Föreställ er hur ni har en skrikande hungrig trött bebis. För två minuter sedan var hans humör ok, nu är han vansinnig av den plötsliga hungern. Du fixar maten, tar upp bebis, matar halva portionen i ett hyggligt lugnt tempo och liten verkar nöjd.

Du pausar och lyfter upp liten för den obligatoriska rapen. Den måste ske för att undvika gasig mage och ny skrikattack. Rapen kommer fint, men halv sekunden senare väller ersättningen ut i form av kräk över hela mig. Över håret, halsen, axeln, ner i BH:n.... Liten tittar nöjt på mig, han har bara fått lite kräk på sin body....

Jag som redan duschat och hållit på att slå ihjäl mig. Halkade på väg ut ur duschen och drämde i höften och hur glatt blev bäckenet över det?! Inte så happy kan man säga, nu gör det lika ont att gå som innan Widar föddes. Jag blir så trött. Nåja, fick matat klart, torkat av allt, lagt liten och duschat igen. Kan tala om att babykräk väldigt snabbt luktar ohyggligt illa.

Vi skippade barnvagnspromenaden, gick på egen promis. Hade äntligen fått liten att sova gott när det var dags att ge sig iväg och själv var jag toktrött så vi valde att slappa hemma. Får ta barnvagnspromenad nästa vecka. Ska testa barnvagnsbio också, finns tydligen på Biopalatset de flesta onsdagarna under hösten.

För övrigt så är det en låg dag idag, ute regnar det, jag är ensam med Widar, det mesta känns tungt och jobbigt och ibland är det verkligen tråkigt att bara vara hemma med Widar. Dagens fika blev inställd på grund av sjukdom och med tanke på hur trötta vi är idag så var det nog bra ändå, men vissa dagar är så tråkiga. Å andra sidan finns det massa saker att göra, men ibland har man ingen ork. Måste fixa käk och hur kul är det när man ska äta själv? Jaja någonstans ska man ju gnälla...*s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar