onsdag 27 oktober 2010

Trötta och övertrötta

Vi är verkligen det, trötta och övertrötta. Har försökt få Widar att somna i en timme nu, men det går bara inte så nu ligger han och tittar på Pip och jag ligger bredvid med datorn så får vi göra ett försök igen om en stund. han ska snart äta och det lutar åt att det är det han får göra innan han kommer till ro idag. Vi har haft en intensiv och rolig, intressant och jobbig dag och kväll. Widar har bara fått bryt två gånger, framför allt ikväll när vi skulle käka middag. Jag hann äta förrätt när han började, matade, bytte blöja, men trött som han var så fick han tokbryt lagom till huvudrätten...Spelade ingen roll vad jag gjorde, han bara skrek.

Fick ta ut vagnen ur restaurangen och gå med honom en stund, då kom han äntligen till ro och somnade så jag kunde äta efterrätten. Men med tanke på att han bara haft korta powernaps idag så var det inte så konstigt. Tyvärr fick han vakna när vi åkte hem och det ledde fram till kaoset ikväll... Är så glad att vi har ett litet eget rum och badrum, så stör vi inte och då kan man slappna av även om alla säger att det är ok. Blir onekligen stressad när han skriker och inte kommer till ro och det är ju inte så att han blir lugnare av att jag blir stressad...Men nu vet jag hur jag ska fixa allt på  resande fot vilket passar bra när jag ska till syrran i Stockholm om några veckor. Då ska Widar få busa med sina kusiner!

Nu får jag nog fixa lite mat, men det kommer lite bilder när jag kommit hem imorgon. Vi ska ta det så lugnt när vi är hemma igen innan det är dags för namnkalas i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar