söndag 24 oktober 2010

Vaken som vanligt

Kvällen var inte lätt, liten somnade vid halv tio, vaknade kvart över tio, skrek och vägrade somna trots våra försök. Vi hade precis börjat kolla på Up in the air, men fick stänga av. Till slut somnade han vid midnatt, bara för att vakna och äta lite vid ett. Nu sover han och Matte gott och jag är klarvaken.

Ute regnar det, har regnat i ett och ett halvt dygn nu. En person klämdes fast i sin bil på grund av vattenplaning i närheten av Kallebäcksmotet, dvs nära där vi bor. Läskigt. Dessutom var det knivslagsmål i natt på "vår" spårvagn, 4an, mellan Korsvägen och Berzeligatan, dvs den sträcka som vi jämt åker. Läskigt. På tvn är det bara skit, ingen ide att kolla på filmen utan Matte, vi får kolla på den imorgon till frukosten. Jag håller dessutom på att bli förkyld. Det värker i bäckenet suck. Mm bara gnäll, nattgnäll....

Surfar resor och inser att det mesta är för dyrt, särskilt som försäkringskassan inte tagit beslut om jag får några pengar eller inte. Som sagt, ha inte föräldrapenning och försök få sjukpenning för delar av tiden, det blir kaos i systemet...Kan verkligen sakna en vanlig lön som kommer när den ska, som man jobbat ihop och som man sedan kan spendera och spara på! Jag vet att vi har det förmånligt i Sverige, jag är glad för det verkligen, men det är också klart knivigare och tråkigare att gå från en viss inkomst och ner till en betydligt mindre även om jag vet att det till viss del är självvalt eftersom vi inte tar alla dagar i månaden. Men man vill ju att det ska räcka ett tag, att Widar ska hinna bli större innan han måste vara på dagis hela dagarna. Men det hindrar inte att jag gnäller ibland och drömmer om lite lottopengar *s*

2 kommentarer:

  1. Jag har en oskrapad Trisslott i plånboken. Tänk om jag är miljonär? Vet du vem som tar sin bästa goaste studiekamrat till New York då? :D Hoppas Widar vill va med pappsen ett par dagar.
    Gillar Hoppebilden!! Jag hoppas det ordnar till sig med pengarna. Vet ju hur äckliga FK kan vara.. Jag kollade på biljetter på Rondo torsdagkvällen och det ser inte alls ljust ut så därför föreslår jag att vi fixar biljetter samma dag. Finns de så finns de typ. Annars nöjer jag mig med att hänga på H23 med dig.

    SvaraRadera
  2. håller tummarna!! både för din och min skull *s*
    Hoppas också att dte löser sig med FK, både läkaren och psykologen är ju överens, men FK är ju en annan sak....
    Låter helt ok med rondo, det blir vad det blir. Finns ju bio, klubbar, H23 mm så vi får det bra i vilket fall!

    SvaraRadera