måndag 22 november 2010

Ledsen måndag

Har inte blivit mycket uträttat idag. Humöret är kasst, jag har ont i huvudet, ryggen, bäckenet och i mina kassa händer. Men liten har iallafall varit på ok humör och han gillade utflykten till biblioteket med föräldragruppen som bestod av alla duktiga mammor vars barn gör allt rätt.
Widar skrattade
gott åt biblotekstanten

Sedan drog han av sig sockan
och busade på för fullt


Vi fick info om böcker och annat bra för våra småttingar och hur man kan få plats på rytmiktillfällena. Tydligen funkar det inte att ringa utan det är först till kvarn med vassa armbågar på onsdagar kl 10 då platserna släpps. Jaja vi får pröva nån dag.

Ikväll har vi inte gjort nåt speciellt heller, jag är deppig då R som är allvarligt sjuk är ännu sämre. Han blev andfådd bara av att prata med mig, förutom tumörer så har han fått vatten i lungorna och de smärtstillande tabletter han fått funkar inte längre och det enda som finns att erbjuda är morfin. På torsdag kommer svaren på alla andra prover och tester, men han har ju blivit sämre bara sedan Widars namncermoni 30 okt så det känns som svaren kommer vara ännu värre. Han har ju ont hela tiden nu.

Han försöker hålla skenet uppe, försöker tom jobba ett pass i veckan, trots sjukskrivningen. Frågade honom om jag skulle få en annan version om jag ringde hans särbo och han medgav att det nog var så...Jag blir så jävla ledsen, så trött och så ledsen. Och rädd, så förbannat jävla skiträdd. Det är inte rätt...

2 kommentarer: