tisdag 23 november 2010

Tisdag förmiddag

Vi gav oss ut i morse i snökaoset,
spårvagnarna gick faktiskt och plogg-
bilarna var ute...

Widar låg ordentligt nerbäddad, allt för
att försöka få skydd från den iskalla havsvinden

Folk har varnat oss för att köra med en trehjuling i vinter,
men trots att det var 6-7 cm snö där det ej var
skottat var det inga problem

Så här tokig ser man ut om man går i blåsten
med nyduschat hår...tossigt värre

Såg en rubbad kråka som försökte hacka hål på biltaket
och däremellan lade sig ner och rullade runt i snön...

På förskolan hade de babyteater idag. De spelade Bebis ledsen,
ett Norenskt drama och alla 7 bebisarna satt och kollade
in teatern jättenoga. Jag trodde inte de skulle bry sig, men de hade
stenkoll. Rätt häftigt faktiskt.

Widar hade jättekul som vanligt med alla bebisar och allt bus.
Bjussar på att vi ser tossiga ut och att snöret från koftan hänger fram,
typiskt förvirrad mamma

En väldigt bra förmiddag om jag struntar i att jag höll på att bli avknuffad från spårvagnen av en tjock gubbe...Kan säga att jag skrek ett och annat otrevligt ord efter honom i samband med att jag rullade ut vagnen. Man behöver inte ha så förbannat bråttom att man håller på att knuffa av en barnvagn som är på väg ut...SUCK
och ja, jag har ont, i korsryggen och bäckenet, men Widar hade kul iallafall!




2 kommentarer:

  1. Fortfarande lika fräsig i din hårfärg och frisyr!

    SvaraRadera
  2. tack, börjar redan se en utväxt och på bilden ser jag ju tossig ut, kramis

    SvaraRadera