torsdag 30 december 2010

Onsdag natt och försäkringskasseskit

Matte, Widar, Livia och Anna
vid senaste besöket
Äntligen lite lugn även om det bryts av Widars snuva och hostande varje kvart. Han och Matte sover annars och vi har fått undanplockat, packat och slagit in tokklapparna till nyårsspelet i Västerås.

Imorgon åker vi till Örebro igen, jag till sjukhuset och Matte och Widar till en kompis, efter det blir det bilen till Västerås och några goa vänner. Vi firar nyår där så det blir en del matinköp, fixande osv, men det ska bli mysigt och Widar får träffa Livia och Felix igen!

Har inte varit en bra dag idag, Widar sjuk och kinkig, jag trött och ledsen. Som tur är har Matte haft honom mycket och det underlättar verkligen. Det jobbiga är att det gör att man känner sig som en ännu kassare mamma. Fint va...suck. Är rädd för vad jag ska se imorgon, att R är sämre, mindre. Blir så ledsen och trött. Skulle bara vilja att allt var bra, att R mådde bra, att jag mådde bra, att Widar mådde bra, att livet var lite fluffigt och mysigt ett tag.

Nåja att betala räkningar och se pengarna sina samt titta på Kill Bill 2 är ju förvisso inte fluffigt, men ett sätt att fördriva livet en stund. Hm, skickade ett brev med mina synpunkter samt läkarintyg till FK idag, men det lär väl inte hjälpa. Ringde dessutom för att få veta vad som gäller nu när min anställning upphör vid årsskiftet. Efter att hela dagen fått besked om att deras kundcenter var överbelastat kom jag fram till kön åtminstone ikväll.Plats nr 81 och det gick inte att slå in numret så de skulle ringa upp heller.

Nä, 38 min väntan senare får jag prata med nån tjej som svävande säger att njä jag behöver nog inte skriva in mig på AF när jag är sjukskriven...Öh det var ju inte det jag frågade. Undrade ju om jag behöver göra något när sjukskrivningen upphör med tanke på att jag inte tar ut föräldrapenning alla dagar i veckan...Men se det kunde den menlösa inte svara på....Nähä...tack för det. Försäkringskassan måste vara den sämsta myndigheten i världen ju.

Suck och ute är det snö och minus 16 grader just nu, fy 17! Har till råga på allt nyårskläderskris...suck.
Sov gott därute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar