onsdag 15 december 2010

Onsdagen

  • var åt helvete...dock lite sömn på eftermiddagen.
  • Huvudvärken var enorm, litens och mitt humör åt helsike.
  • Liten gjorde en blöjexplosion...nåt av det äckligaste hittills, alla kläder och allt hamnade i tvättmaskinen.
  • Städningen var astrist och jobbig.
  • Tvätten blev inte upp plockad.
  • Vädret var kallt och trist.
  • Huvudvärkstabletterna hamnade av misstag i vasken som var blöt av vatten, följden blev ett bubbligt pysande moln istället för en tablett till mig.
  • Jag glömde äta på grund av allt skrik och kaos vilket Matte förvånat konstaterade när han kom hem och den hemgjorda pizzan låg kvar i kylen.
  • Jag pratade med R som var helt konstig och ledsen i telefonen. Senare på kvällen ringde hans bror och sa att man talade om palliativ vård och det var troligen det som gjorde att R sa att det inte var någon ide att räkna med julfirande och sedan blev knäpptyst. Situationen är ohygglig.
  • Caroline kom från Skåne och jag blev varm av hennes glädje på stationen.
  • Matte lagade underbart god currykyckling.
  • Nu är det kväll, alla har lagt sig och jag ligger här och undrar om R lever till på lördag när vi ska åka dit. Har ont i magen och tänker att det måste bli bra, han kan fan inte dö nu, han ska ju finnas för Widar, för oss, för sig själv, för alla nära omkring honom. 
  • Nu vaknade Widar, men Matte tar honom ett tag, jag hoppas vi får sova i natt.
  • Jag hoppas John Blund kommer till mig och låter mig sova, bara sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar