torsdag 30 december 2010

Västerås

Efter vändan på sjukhuset så kom Matte och Widar och hämtade mig, de hade varit hemma hos Uffe och Elin. Blev lite avis för det e himla goa människor som jag gärna träffar, men det får bli en annan gång. Just nu är jag verkligen bara i Örebro för att åka till sjukhuset...

Jag är alltid så trött efter att jag varit på sjukhuset, snacka om att det suger energi. Huvudvärken och tröttheten väller över mig efteråt, skumt.

Livia
I allafall så packade vi in oss i bilen och åkte en timme hem till vännerna i Västerås där vi blev glatt välkomnade. Kan konstatera att Livia fortfarande har sina röstresurser och att Felix fått blinkande spännande låtande leksaker som troligen kommer göra mig tossig om ett par dagar. Just nu är de dock bara roliga. Widar tycker både att det är spännande samtidigt som han håller på att hoppa ur sitt eget skinn när Livia tar ton.

Det blev snack och fixande och planering av nyårskäket och sedan fick killarna åka och handla medan jag skulle mata Widar och Anna Livia. Då fick Widar för sig att iaktta den nya regel han har kommit på. Att på nya platser så kräker man ner inredningen på ett sätt som ännu ej förekommit hemma. I Sigtuna som ni minns kaskadkräkte han ner syrrans soffa mm. Här blev det gröten som han vanligtvis gillar, tillsammans med katrinplommon som kom upp, inte bara en gång utan två..fy fan alltså....

Efter lite kaos blev det lite ersättning och en stunds sömn medan vi vuxna käkade, kollade på nya zeelandkort mm. Sedan vaknade Widar såklart och var uppe i ett par timmar och dessa timmar ägnades åt babygym, babygnäll i olika tonarter och att se pappa spela GT 5 på Playstation med Andreas.

Nu har han äntligen somnat, faktum är att alla i vanlig ordning sover och här sitter jag...Kollar på gamla Mash avsnitt, det enda som går att se på tvn för tillfället, illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar