måndag 14 februari 2011

Lära gå hjälm?

Lära gå hjälm / pannband / mjuk tyghjälmVisste ni att det fanns? Lära gå hjälm?
Jag googlade på skämt hjälm till småbarn efter Widars vurpa ikväll och fick upp flera träffar på lära gå hjälmar till småbarn. Jisses allt finns verkligen.

Förväntas man ha det till sina barn? Verkar som massor av föräldrar har det. Jag har aldrig någonsin hört talas om det, låter ju lite överdrivet eller?

Å andra sidan så kommer väl Widar trilla en massa framöver och det lär ju inte gå så lugnt som ikväll då det tom hamnade på bild eftersom jag satt och fotade varje steg.

Så här står det iallafall:


Med en mjuk hjälm kan du känna dig tryggare medan ditt barn leker, klättrar och går på upptäcktsfärd! Barnet brukar snabbt finna sig i att ha hjälmen på sig. Våra hjälmar sys med omtanke för ditt barns säkerhet.
Hjälmen väger knappt något alls och sitter skönt på huvudet. Hjälmen har knytband och ett långt ställbart kardborreband för större och mindre huvuden. Stoppning i stabilt skumgummi.
Hjälmarna tillverkas i 100% bomull. Tvättas i 40 grader, kan torktumlas.
www.klarali.n.nu
169:- 

2 kommentarer:

  1. vet flera som använder den här och de säger att den är riktigt bra. skulle behövas här hemma kan jag meddela men känns lite för mycket curling ;)

    SvaraRadera
  2. matte höll på att dö när jag visade den och det känns bara för mycket. dessutom behöver han väl ramla ordentligt några gånger för att ta emot sig, men jisses vad en av mammagruppsmamorna stirrade ut mig för att jag inte hade koll på vad det var. Hon tänkte minsann på säkerheten och hade en sån...jaha så fick man känna sig som en mupp. Men nä widar får överleva utan, räcker med att han hatar mössan

    SvaraRadera