söndag 27 februari 2011

Testat Barnvagnsbio

Dressad för bio

Mat innan bion
Första biobiljetten höll på att
försvinna in i munnen
I onsdags så testade vi barnvagnsbio på förmiddagen. Vi såg The Kings speech tillsammans med Martina och Alvin som är i Widars ålder. Vi var på Biopalatset som har barnvagnsbio varje onsdags förmiddag och jag har länge tänkt att gå, men vi har varit sjuka, inte orkat osv. Sedan undrar man ju om det kommer vara totalt kaos, jag menar ett antal föräldrar med sina småttingar under en film i ett par timmar. Bara tanken är ju scary.

Men det var faktiskt helt ok. Vi möttes upp i entren och tog hissen upp till salongen efter att ha köpt biljetter. Var en massa mammor och bebisar där, tydligen ovanligt många. De flesta skulle se samma film som vi, men det var inga problem att få en bra plats och gott med utrymme. Dock fick man inte ta med vagnen in i salongen så man kan ju lite undra varför det kallas barnvagnsbio. Men det gick bra att ställa vagnarna utanför salongen och ta med allt annat in.
Martina och Alvin

Vi tog en plats längst fram så småkillarna kunde leka på golvet. Widar var otroligt nöjd med att få ett eget säte och kunna gå utmed scenen. Faktum var att både Alvin och Widar skötte sig utmärkt under filmen som var två timmar lång.

Mitt i filmen blev det paus på ungefär 25 min, det fanns skötbädd och blöjor framställt utanför salongen samt barnstolar och vuxenfika uppdukat i ett rum i närheten. Micro och bord med stolar, allt för att underlätta. Dock fanns det inte barnstolar för alla småttingar så Widar, Alvin och några till satt på golvet vilket också funkade.
Widar i sin egna
biostol!

Jag var ju skraj för totalt kaos, men det var faktiskt ok även om någon bebis skrek och ljudet var lägre än vanligt, salongen ljusare och allt tog längre tid än det brukar. Gick bra att hänga med i filmen och ja, jag kommer gå fler gånger. Däremot fattar jag att om jag har en dålig dag med mycket ångest osv så skulle jag inte fixa att sitta där bland alla föräldrar och barn. Men i onsdags, i allafall på förmiddagen funkade det.
Dessutom var filmen riktigt bra, kan tänka mig att Colin F drar hem en Oscar för sin huvudroll! Widar och Alvin hade kul och det är ju inte fel. Efter bion gick vi och fikade på Hamnkafet vid Stadsmuseumet och slappade. Toppen helt enkelt och för en stund hade jag fokus på något annat!

vuxenfika på bion

Widar å Alvin i väntan på mat

Widar å Alvin

Busiga Alvin

lite nära kameran

Widar däckade helt till
eftertexterna, då hade han varit
vaken i nästan 6 tim...

Han vaknade inte ens
 när jag satte honom i vagnen


Martina utanför bion

kycklingpaj till lunch

Alvin var en glad grabb
på cafet

busade järnet medan widar sov

Martina och Alvin

Hamncafet

jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar