onsdag 16 mars 2011

jaja klart jag kommer ihåg yoghurten....eller INTE

till höger på taket ser ni yoghurten
INNAN
någon kör ifrån den
Inne på ICA idag fick Felix en flaska drickypghurt som mellanmål. Denna tog han med sig öppnad och halvdrucken till bilen. Anna packade in ungar och mat och flaskan blev stående på på hennes bil.

Jag hade parkerat bredvid och när jag ställde ifrån mig vår vagn sa jag till Anna att ni kan köra i förväg och du, glöm inte yoghurten på biltaket! Anna kollade upp och sa jaja och det var verkligen mest på skämt som jag sa det, men föga anade jag resultatet haha.

Hon kör ut före mig, det kommer bilar emellan och sedan ser jag hur hon står i vägkanten och lite förvirrat tänker jag att hon nog inte fattat att hon inte behöver vänta på mig, jag hittar ju.

Vi åker hem och svänger in på deras parkering och kliver ur.
Då ser vi det här:
Yoghurten efter en
bilfärd i Västerås

Först tänkte jag, herregud vad har de råkat ut för...ser ju ut som färg eller världens fågelskit...

Sedan kopplar jag och Anna mumlar att de letade kolalde efter yoghurten när de stannade en bit från ICA. Tjejen har alltså satt sig i bilen och backat ut med den öppna yoghurten på taket och tydligen hade någon gått bakom bilen när hon körde iväg. Hoppas att vederbörande inte är dränkt i drickfärdig yoghurt...

Jag bara asgarva, just för att det sista jag sa var , glöm inte yoghurten och Anna bara, jaja...Så där som man säger när något är självklart. Någon som inte tyckte det hela var kul var Felix, var ju hans yoghurt som han bara hunnit dricka lite av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar