söndag 24 april 2011

Farfarsbus under påskaftonskvällen

På kvällen åkte vi hem
till Widars farfar där
Widar direkt hittade sladdar

Sedan busade han med farfar

och visade sina gåfärdigheter

Spelade på balkongräcket

kröp i racerfart

försökte jonglera

vi mumsade glass och
jordgubbar, snacka om sommarfeeling

Tre generationer Vanberg försökte
starta blåsorkester Widar varierade med
att spela på kastrullerna

Vi kollade på gamla kort, bla på
hur Matte såg ut som liten
Widar försökte sno åt sig korten
Hade en mysig och lugn avslutning på påskaftonen hemma hos Mattes pappa. Fika, sol, bus och gamla kort och minnen. På något sätt uppskattar jag sånt så mycket mer sedan Widar föddes. Det blir ju en del av hans historia också.

Men jag tror att både Matte och Tonny pekade ut kortet med Glenn Hysén och när vi kom hem till Lena så visade hon samma kort. Kunde inte låta bli att retas med Matte lite, han har nämligen visat det kortet för mig varje gång de gamla albumen kommit fram. Anar en viss stolthet! Kan säga att Glenn ser betydligt yngre ut där än i dag =)!

Antar att det är samma som att jag alltför många gånger dragit min historia om hur jag serverade en drink till Pierce Brosnan när jag jobbade i England. Men så är det ju den enda kändisstory jag har typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar