onsdag 20 april 2011

Halv fyra på morgonen-härdsmälta

Så var vi tillbaka i verkligheten. En astrött bebis däckade vid åtta i går kväll, somnade utan problem. Halv fyra i morse hade han dock bestämt att nu är det färdigsovet och all hell utbröt och två föräldrar fick möta en galen bebis som gav föräldrarna en trött härdsmälta.

Jösses, bebisen var heltokig, han skrek, slängde sig, försökte krypa iväg och inget funkade. Efter en timmme lugnade det ner sig och vi kunde somna, visserligen under protester, men ändå.

En timme senare började det om och där är vi. Antagligen är det en härdsmälta i bebisens lilla huvud, han har ju varit med om en massa upplevelser under helgen. Men oj vad glad han var när han kom hem. Han lekte, busade, gick runt och gnagde på det han brukar, allt under leenden och små utrop. Tossevossen.

Idag ska vi packa för Sala, Västerås och Örebro, påskfirande, lägenhetskoll och sedan gravstensval med Ragnars släkt. Jag är såå trött och antingen håller jag och Widar på att bli förkylda eller så är vi pollenkänsliga, för det nys och snuvas här hemma. När packning och allt är klart blir det slottskogen och psykologsamtal. Matte är med och har koll på och busar med tossevossen under tiden. Han får ta rätt mycket när jag varit iväg för då är mammabatterierna rätt slut. Även om jag haft hjälp. Ska ju testa mig lite så jag kan sänka sjukskrivningen i maj, vill minska den och då måste jag känna att det funkar.

Ha en go dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar