onsdag 27 april 2011

Idag-skitdag och en massa gnäll

Idag är ingen bra dag. Jag har dubbelbokat mig och fått avboka en kompis vilket känns skittrist. Jag har vaknat med kasst mående och Widar har roat sig med att vara i samma läge och uttrycka det med skrik och det hjälper inte med vad vi än gör. Frågade vad han skulle göra om jag la mig på golvet och skrek också...han bara stirrade på mig och fortsatte skrika...

Hyresvärden har ringt och tycker att städningen var ok, men förrådet var dåligt ursopat och vill ha det fixat. Ja men tjena, vi åker 30 mil enkel resa och löser det ikväll, NOT. Så nu måste jag ringa dit också plus alla andra saker som strular till sig med R´s papper.

Tex bolag som skickar fel sluträkning, deklarationen som ska göras och där kompletterande uppgifter saknas och handläggaren på skattemyndigheten inte kan svara på vad jag ska fylla i...Ja, men tjena det är ju inte jag som jobbar med sånt här liksom. Jag ringer ju för att jag vill att det ska bli rätt och det är ju antagligen inga konstigheter, bara en blankett till som ska in.

Migränen är på ingång och jag ska sitta och älta hos psykologen. Går bra det här. Har sovit uruselt och då blir jag ju än mer ur gängorna. Just nu vill jag så intensivt bort från allt att sättet att ta sig ur det inte spelar någon roll.

Sedan har man ju bara lagen om allts jävlighet som gör att månadseländet kommer, att jag spiller ut ett glas vatten på en massa papper, att datorn krånglar, att allt bara krånglar hela tiden, att jag slår i tån, att favvotröjan är smutsig, att jag glömde balsamet hos Mattes mamma, att jag inte hittar mina nycklar, att det inte fanns frukostbröd hemma, att jag måste tvätta, att räkningarna inte gick att betala för att com hems förbannade bredband jävlas, IGEN osv. Så ja, livet är underbart idag och dessutom lyser solen och gör att huvudvärken knappast minskar och i detta ska jag gå ut....med STORA solglasögon!


Anar att när jag väl går ut så kommer världen vimla av nötter som inte flyttar på sig, som luktar, säger dumma saker, eller bara finns...ja, jag är människotrött idag, borde nog bli eremit ett tag.  Bäst att sluta innan jag verkligen jobbar upp mig.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Har du fortfarande problem med ditt bredband? Har du gjort en felanmälan till vår kundservice på 0771 - 55 00 00? Om inte kan du även beskriva ditt problem i det här formuläret så kontaktar vi dig. http://www.comhem.se/comhem/kundservice/general/-/417386/417386/-/index.html

    Hälsningar,
    Ola Eriksson
    Com Hem

    SvaraRadera
  2. tack och ja det har löst sig!

    SvaraRadera