torsdag 28 april 2011

Passtroll hos Polisen

Polisen i Mölndal

Widar har varit där ett antal
gånger nu

kolla frissan...hua

Passtroll nr 1
Tanten som lämnade ut
passet undrade om han hade
Barbapappa på sig då man
såg ett par extra ögon....Matte
glömde ta av dregglisen...=(

igår var vi där för att hämta
ut mitt pass

Widar hade keps på så inte
håret skulle stå åt alla håll
den här gången

körsbärsträden blommade

Passtroll nr 2...tanten är jag.
Så ohyggligt fult. Jag höll på
att garva och tanten sa att jag
inte fick visa tänderna på kortet.
Dessutom var jag trött, sliten med
påsar under ögonen och håret på ända
så här ska jag se ut i 5år
Upptäckte för ett par veckor sedan att jag behövde ett nytt pass så nu är både jag och Widar utrustade med mupp pass som vi ska dras med i fem år. Börjar tro att kameran på pass stationen hos polisen i Mölndal är galen. 

Men det som var bra med Mölndal var att man slapp köa i flera timmar för att fixa pass. Om man går in på polisen i GBG och ska fixa pass så kan det ta en hel dags väntan eftersom det är så himla mycket folk som ska ha pass. Så nu är det bara packning och planering kvar innan vi kan åka. Hoppas bara att förkylningstendenserna ska försvinna. 

2 kommentarer:

  1. Tycker du är fin på ditt passfoto, så det så! *kram*

    SvaraRadera
  2. oj tack du! men nog såg man bättre ut för 10 år sen...

    SvaraRadera