torsdag 28 april 2011

Sevärt i Paris

Eiffeltornet i Paris

På söndag åker Matte till Paris på kurs igen och några dagar senare åker jag och Widar dit också. Kommer bli semester och sightseeing och Widars premiär flygning.

Jag har bara varit på flygplatsen i Paris så det blir en ny upplevelse. Sist vi försökte åka dit med goda vänner gick flygbolaget omkull så resan blev inställd. Surfar runt och letar sevärdheter och det som kommer upp är det vanliga tex från Parisguiden. Eiffeltornet, Notre dame, Louvren, Champs Elysées, Luxenburgträdgården, Chaillotpalatset, Triumfbågen, Quartier Latin, Sacre Coeur osv.

TriumfbågenMen jag vill ju se andra saker också. Sedan vill man hitta mysiga ställen, fina fik, goa restaturanger osv, har ni några tips? Några saker att tänka på när man reser med en 10 mån grabb med mycket vilja? Dessutom kan jag bara presentera mig på franska...och lite fraser som kanske inte är så artiga...

Jag, Widar och Matte funderar och konstaterar efter dagens uthämtning av passen att vi kommer se ut som tokar på resan....

3 kommentarer:

  1. Åhh så härligt att åka till Paris :)
    Vad är det för kurs han läser där?
    Jag är avundsjuk och vill gärna också se Paris..
    Jag hoppas Ni får en riktigt trevlig res och semester i Paris!
    Kram

    SvaraRadera
  2. nämen åh så härligt, våren i Paris.
    Avis inte alls:)

    Ska uppdatera bloggarna så då lägger jag till din.
    Tack för att du vill dela med dig.

    kram

    SvaraRadera
  3. tack båda två!
    Matte går nån internutbildning på företagets instrument och nu har vi sånt flyt att företaget bet hotellet och jag och Widar åker på Mattes flygpoäng så det kostar bara 600 att flyga ner. Ska bli härligt med vår i Paris, första gången.
    Inga problem carola, läser själv andras bloggar och då kan det vara schysst att dela med sig, tack för att du orkar sammanställa!

    SvaraRadera