torsdag 28 april 2011

Solig torsdagsmorgon, lååånga fingrar och badrumsincidenter

Som dominerats av gnäll och kinkigheter. Jag vet inte, men den här veckan så lider Widar av kraftigt dåligt humör, gnällande skrik och låååånga fingrar. Han är på allt, verkligen allt och när vi säger nej och lyfter bort honom tex från sladdar så skriker han som om vi hade gjort något hemskt mot honom. Att vi värnar om hans säkerhet struntar han blankt i.

Dessutom måste man stänga toadörren ordentligt, annars kryper han dit under tystnad, lirkar upp dörren och satsar på att slita upp blöjhinken och skräphinken....fräscht va?! Först tänker man, oj vad tyst det blev, nu leker han, sedan plingar alla alarm, toan...Matte missade tex att stänga toadörren igår och det gick inte många sekunder innan Widar räknat ut det och under små lyckoljud börjat gå bärsärk i badrummet. Han är sjukt nöjd när han gör något han inte får, så fattar det gör han tex när han försöker äta upp min mobil och dreglar ner den...

Men han är på allt, fingrarna och armarna måste växt en decimeter de sista dagarna och dessa skrik när man säger nej. Detta ska väl ändå inte inträda förren i treårsåldern eller?  Sedan har han ju energi som ett duracellbatteri. I går sov han en timme på hela dagen och busade från åtta på morgonen till nio på kvällen trots 2 tim promenad i vagnen och läggningsförsök hemma.

Nåja, idag blir det bus. Spira, slottskogen och sedan kommer brorsans tjej Jossan och passar Widar. Jag har möte på Din klinik samt en del annat att fixa. Matte är ute med jobbet idag, först jobb och sedan avtackning av hans företrädare. Jag har massor jag behöver göra, men är helt orkeslös och oinspirerad. Går runt med meningslösheten som en sittande varelse på axeln.


Allt jag gör präglas av meningslöshet och ändå gör jag det. Märkligt. Men annars så är idag en dag när jag inte skulle komma ur sängen utan bara ligga och grubbla. Tog tablett för att sova i går, somnade utmattad vid tre, sedan en orolig sömn till i morse. Känner mig lurad, medicinen ska ge ett antal tim tung sömn och jag fixar inte att sova. Vet ju att jag måste sova för att hålla mig på banan, annars rasar ju allt ihop igen. Hm känn ingen press tjejen, bara att sova...typ

2 kommentarer:

  1. Jag känner verkligen igen det där med långa fingrar och skriken när man inte får som man vill.... :D Hur ska det bli för oss när de riktiga trotsåldrarna kommer? Vi får hoppas att både Widar och Leila tar sitt nu istället, lite i förskott! :)

    SvaraRadera
  2. mm håller helt med linda!!

    SvaraRadera