tisdag 24 maj 2011

Askmolnet på väg in

Askmolnet på väg in
bild www.gp.se
Läser och hör på nyheterna att askmolnet från Island är på väg in, även om vulkanens utbrott verkar lugna sig.Vissa flyg över Skottland och norra England är redan inställda, men alla säger att det inte kommer bli samma kaos som förra året. Alla minns väl vilket vansinne det blev?! Läs mer i tex gp, och  DN.

Jag hoppas dock att det inte blir så farligt eftersom jag ska flyga till Bergen i Norge på söndag för några fina dagar med goa vänner och en massa fotande. Har sett fram emot det här hela våren, Matte har hand om Widar, jag får egentid och lite ny input i hjärnan och själen. Bilderna som vännerna länkat ser jättefina ut och vi hinner med både Bergen, Odda, mat och en massa besök och bus! Shoppa är ju inte att tänka på med tanke på den norska kronan. Men att ta promenader, fota och försöka vara i mig själv ska bli väldigt skönt även om jag kommer sakna Widar. Så jag hoppas verkligen att askmolnet inte pajjar allt nu....

1 kommentar:

  1. Vi ska nog ta oss dit oavsett om vi så ska gå.. eller hur? tror vi behöver komma iväg båda två och få lite revitalising i hjärnan :)
    Kram

    SvaraRadera