tisdag 24 maj 2011

Gotland fixat!

På Gotland blir det
alltid en massa god mat

och jordgubbstårta
Efter kvällens samtal med goa skåningen så är semesterveckan på Gotland hos syrran och hennes familj spikad. Vi åker en vecka i augusti och hoppas på toppenväder och att syrran och hennes sambo inte är bebisknäckta utan orkar umgås lite. Men jag vet vilken förvirring vi var i förra året vid den tiden, med en liten Widar och allt skrik.

Men stora huset är renoverat nu och de bor där och vi i gäststugan så det kommer funka fint. Längtar. För skåningen blir det en övningsvecka med Widar så vi vet om de båda fixar att resa tillsammans till Nya Zeeland! Nog så viktigt för alla inblandade att testa av varandra. Men jag tror inte det är någon fara, men jag har förvarnat henne. Widar kan få bryt, jag gillar Winnerbäck och beklagligt nog så snarkar jag...suck. Hatar det. Kan man operera bort det?

Vi har varit hos syrran varje sommar de sista åren och jag längtar onekligen dit i år igen! Rida, bada, grilla, snacka, dricka vin, busa, sightsing, bara vara, fota, och i år troligen busa med Widar och en liten bebis till!

Hos Micka och Anders
Utkanten av gården

Solnedgång vid Kallis
inne i Visby

1 kommentar:

  1. Så härligt det ser ut.. Gotland som är så fint!
    Jag skulle gärna vilja åka dit också en sommar, men i år blir det ett par dagar i skåne, Danmark och Tyskland för vår del :)

    SvaraRadera