tisdag 17 maj 2011

Tisdag och VAB-fenomenet

Ute är det regn och ett vansinnigt liv från husrenoveringen på andra sidan gatan. Widar är aspigg trots att han vaknade vid fem i morse och skulle leka. Kan tillägga att han dessutom inte är frisk och en nasty hosta verkar byggas upp hos honom.

Jag är så vansinnigt trött på att det är sjukdomar stup i kvarten! Men alla säger att det troligen kommer göra honom friskare när han börjar dagis. Det låter ju bra, men tydligen finns det 22000 olika förkylningsvirus så han lär väl bli lika förkyld då.

Nu fattar jag varför en del kollegor VAB:ade stup i kvarten. Vet att jag ibland kunde tänka, å vad skönt jag skulle också vilja ha barn och VAB:a då och då...Man kan säga så här, jag har fått en annan förståelse och ett helt annat perspektiv på det hela.

Tänk om både jag och Matte hade jobbat nu, det hade ju varit VAB flera gånger i månaden. Jag hade ju aldrig hunnit med mitt jobb och kollegorna hade fått ta hur mycket som helst...Kan säga att jag kommer ha en helt annan förståelse för detta framöver och sedan hoppas jag att det är som folk säger, att det är en period och sedan har immunförsvaret fått koll på virus och bakterier.
Vi bor i pyjamas idag

Idag är det en relativt lugn dag, men i eftermiddag ska vi till Östra sjukhuset med Widar och se om hur det blir. Om han behöver operaras framöver eller inte. Läskiga saker. Han verkar ju inte ha några besvär och det har inte varit några tendenser till bråck. Är ökad risk för tarmbråck och sånt ju. Usch hoppas allt går bra bara. Lillkillen busar och gnäller om vartannat och har tagit några egna steg i dag med, så coolt, men han e lite harig när det gäller att släppa taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar