måndag 13 juni 2011

9 months inside och gråsuggedråp

Morgonpigg å busig
bebis
såg deppad ut när bodyn med
I did 9 months inside kom

Bodyn sölades ner vid
lunchen. Att låta Widar
försöka äta själv innebär
söl och kaos och
ännu mer tvätt

Matte hämtade haimat till oss

Undersökning av lampan
på gården

Stenarna måste man ju
leka med när det är bus
på gården

bollen likaså

jag tog en paus och
ja, jag är lika trött
som jag ser ut. Borde
retuschera påsarna
under ögonen, men
ni får stå ut

Widar hittade nycklarna, gissa
om man kan ha kul med
dem...
Lugn dag med en busig och dreglande Widar. Ev tand nio på G för det dreglas och gnags hejdlöst på allt just nu. Tur att vi la ner Spira för det var stängt idag. Annars hade vi gått i onödan. Det blev en massa bus på gården istället, stenar, gräs, gråsuggor som tyvärr råkade bli mosade och annat. Man skulle ju kunna tro att det var Widar som ofrilligt tagit livet av diverse trädgårdskryp, är ju han som vill äta och bygga med stenar. Men icke, det är mamman som ville flytta gråsuggorna som kom att begå gråsuggedråp...Hua, osmaklig upplevelse.

Sen ikväll har telefonen gått varm, myssnack med skåningen, midsomamrplaner med Jennie mfl och lite syskoncheck. Är fortfarande oerhört trött och så låg att jag knappt orkar vara uppe. Dessutom ont i bäckenet och ischiasnerven eftersom jag varit korkad nog att slarva med sjukgymnastken. Har haft tokont sedan i lördags...

Nu sover Widar och jag kollar  CSI medan Matte skriver protokoll för bostadsrättsföreningens styrelsemöte. Så går det när man accepterar att bli sekreterare.Nog enda rollen jag aldrig haft i en styrelelse, ananrs har jag suttit som ledamot, suppleang, ordförande och kassör. I perioder varit aktiv i facket, studentråd mm. Roligt, men blir lätt för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar