måndag 6 juni 2011

Lördagens småländska bröllop

Ha varit så mycket i helgen så jag har varken hunnit eller orkat blogga ordentligt, men nu när jag är hemma är det lugnt igen. SSärskilt som jag lär ligga  sömnlös efter den gångna nattens 6 tim djupa och snarkande sömn, fixad på de sätt man har att tillgå. Stackars Caroline kom upp på morgonen och stängde dörren till vardagsrummet där jag sov. Jag tittade upp och dåsade till igen. Men sånt straffar sig så i natt är jag väl vaken istället.

I lördags åkte jag, eller ja, körde jag till Vimmerby för ett småländskt lantbröllop. Det var otroligt väder, ett väldigt vackert och lyckligt brudpar, en busig bebis, vänner och familj och en glad bröllopsfest som jag tyvärr lämnade alldeles för tidigt då jag skulle ägna större delen av natten åt att köra till Ystad. Men nu lite bröllopsbilder!
hade ladat med kort
till brudparet

Några av Annelies fjordingar
kollade in alla uppståndelse

Självklart var flaggan hissad

Rasmus blev toksöt i
sina stiliga kläder, han
skulle bära ringarna

Bruden körde med van
hand brudgummen till
vigseln. Är man Svensk
mästarinna i bruks
körning så är man!

Nyblivna äkta makar! Det var
så vackert att se hur de såg
på varandra, all kärlek där och då!
ett evigt hjärta

Just married

Massor av god mat

jag

bröllopstårtan var mumsig!

sen blev det dans med dj
och allt!

jag fick ett utbrott på Patrik...

Brudbuketten framåt kvällen
Var en otroligt vacker dag och kväll som jag tyvärr avslutade med hysteriskt letande efter en försvunnen Iphone som jag hittade i Rasmus, Annelies och Jens sons, säng samt 6 tim körning i mörker till Ystad. Det är en ynnest att bli inbjuden och fira med vänner att de gifter sig. All glädje som ligger i luften, det är speciellt! Som ni märker blev det inte många bilder från bröllopet. Jag tog massor, men de spar jag till brudparet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar