lördag 18 juni 2011

Somna 02.38, vakna 04....

lekbusig och tokpigg
i pyjamas
Jag kunde inte somna igår, sista gången jag kollade på klockan var hon 02.38. Då sov Widar och Matte sedan länge. Föga anade jag att det var rätt meningslöst att lägga sig. Kl 04 bestämde sig nämligen Widar för att nu är det dags att gå upp och oavsett vad ni vill och gör tänker jag minsann inte gå upp.

Kvart över fem gav Matte upp och gick upp och lekte med Widar och jag somnade om. Nån timme senare kom de in och försökte sova, men det gick inte så då gick jag upp med Widar. Widar är absurt pigg ska jag säga! Matte och jag är aströtta suck. Det är inte rättvist.

busig bebis med märke
och svullet öga


Men det är synd om Widar också. Igår hade stackarn sånt oflyt, han ramlade och slog i bakhuvudet på förmiddagen och på eftermiddag drämde han ansiktet i vardagsrumsbordet när han böjde sig ner och skulle ta upp en leksak. Som tur är var hörnen avslippade och det missade själva ögat, som tur var.

Ett märke och en svullen bula nedanför själva ögat blev resultatet. Han har aldrig slagit sig så så ni kan gissa att han skrek stackarn. Tänkte att han kanske borde haft hjälm, men det hade inte skyddat ansiktet ju....

tokpigg morgongrimas
Idag så blir det bus, sortering av kläder inför loppisen och matfix innan Ellinor med familj kommer över och grillar eller om vädret är dåligt, kommer över för middag och barnbus. Blir en nice dag även om vi är trötta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar