tisdag 7 juni 2011

Spadag på Ystad saltsjöbad

vi började i inomhuspoolen

sedan satt vi i 40 graders utomhuspoolen
och njöt av solskenet

Mellan behandlingarna kunde
vi slappa i himmelssängar

Utsikt mot havet

mycket ljus och rogivande
musik som skulle göra mig
galen om jag jobbade där...

lunch blev en underbar
räkmacka

Innegården och dess pool
kändes som man var utomlands



Utanför Saltis innan
middagen

fixad och fejjad,
goa vännen Caroline

Caroline är en urmysig
tjej som gärna bjussar på
sig själv och vi tar en
massa tokiga kort när vi
ses, här handlar allt
om brödpåsen

Varmrätten på 3 rätters
menyn bestod av kalvrostbiff,
sjukt gott!

det tyckte Caroline
med

finalen bestod av
skånsk äppelkaka
inte fel alls!

dagen innehöll onekligen
moments of love

blev en promenad
vid havet efter
middagen
Så vackert
 Jag kom fram till Caroline fem på morgonen och sov ett par timmar innan vi åkte till Ystad Saltsjöbad och checkade in för en lyxdag med bad, behandlingar, sol, avslappning, lunch, middag och en massa snack. Jag var tossetrött, men dagen blev precis så bra som jag hoppats. Vi hade dessutom sådan tur att stället var lugnt fram till halv fyra när folk checkat in och då började ju vi bli klara inför middagen.

God mat, bra behandlingar, lugnt tempo och utomhuspool, uppvärmd, där man kunde sitta och kolla ut över havet medan solen sken. Helt underbart! Det bästa var dock att få träffa Caroline igen. Vissa människor är verkligen speciella, jag har en handfull och de betyder oerhört mycket. Att bara kunna vara oavsett hur man mår och vad man orkar och att det är ok är oerhört skönt! När vi kom hem till Caroline igen så var vi så trötta, men det var verkligen en fin och bra dag som gjorde vad den kunde för att hålla ångesten på avstånd. Bra egentid. Men man klarar inte av så många intryck så det var tur att vi hann med det mesta innan allt folk kom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar