torsdag 21 juli 2011

Gårdagens busfika och skokärlek

I går hände inte mycket roligt,
vi mådde ju halvdant. Men vi tog oss
ut en sväng iallafall och fikade med Angelica

Vi var på Le pain francis, mitt favvoställe, eller ja ett av dem. Var
jättekul att träffa Angelica igen, länge sen vi sågs senaste. Blev dessutom
grymt peppad av hennes tränings och viktresultat. Så nu har jag gjort ett schema  som jag ska dra igång! Tack!

Widar gillade också Angelica, särskilt när hon lekte
tittut med en servett! Tossar!

Sedan knatade hon runt på Vallgatan och höll på att
bli överkörd av en polisbil...nä så illa var det inte, men den kom väldigt nära oss som satt och fikade....

Vi gick och kollade på rean och jag var tvungen att krama Barba Skön som
tyvärr inte var på rean.

När vi sagt adjö till Angelica så sov Widar och jag fixade inte att gå hem. Gick lite planlöst på stan med ångesten flytande omkring mig. Hamnade på Top Shop och provade ett par underbara skor som satt perfekt. Men vem lägger flera hundra på skor som man kanske ändå aldrig kommer använda? Men de var fina och påminde om ett par partyskor jag har hemma fast de är i svart mocka och har hängt med sedan London. Höga och perfekta, funkar lika bra att dansa i som att springa till bussen med och så kändes de här också. Bilden gör dem inte rättvisa.

Sedan gick vi hem till lägenheten och Matte. På gården hittade Widar en badboll från Max som någon glömt. Å han ville så gärna ta med den in och blev rätt besviken när han inte fick det....

Väl inne så var han klätterapan Allan. Det är upp och ner i soffan, sängen, tv-bänken osv och man vimsar efter och säger nej, försiktigt, fötterna först, bra, ajaj osv. Tror inte jag kan några andra ord längre...Sedan åkte han och handlade på Ica med Matte och då somnade jag en stund. Ont i halsen, huvudvärk och nada lust för något gör att man en stund kan däcka i soffan. Annars är sömnen helt kajko den här veckan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar