måndag 11 juli 2011

Kvällens underhållning: Nya Zeelandplanering och schweizernöt!


Efter mycket sparande och räknande så är det beslutat och bestämt. 1 mars åker vi till Nya Zeeland och bilar runt tillsammans med Caroline! Nu måste jag bara hitta ett jobb för den här resan gör ett sjukt stort hål på reskontot trots sparande sedan förra långresan 2009. Man kan inte spara mycket på sjukpenning och föräldrapenning...Vill komma igång och funka som vanligt och hitta lite mera glädje!

Jobb, fixa måendet, och lite annat så kanske hösten kan bli bra. Längtar till resan och nu läser vi på. Men visst känns det att man inte riktigt är som vanligt för i vanliga fall hade jag varit jublande glad, men känslan är inte helt hundra än.

Men vi jobbar på det och det är ännu en sak som kan mota bort alla meningslösa tankar som vägrar lämna mig ifred. Det är en drömresa och jag kommer dela den med min fina lilla familj och en go vän från skåneland.

Ska sätta ihop en lottorad och ha den stående också. Tänk vad en vinst skulle göra! Har så gott som shoppingförbud och sparandekrav nu fram till resan så vi får ihop gott med fickpengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar