fredag 22 juli 2011

Vad är det som händer, bomber och dödsskjutningar i Oslo

Kom hem från Ullared för en stund sedan och slog på tvn och möttes av allt fruktansvärt som hänt i Oslo. Bomber och dödsskjutning mot unga människor, det är helt sjukt. Ser ut som en krigszon.

Syrran bodde nyligen i Oslo och jobbade där, jag har varit på platserna de visar och jag tror knappt det är sant Det jag sitter och ser på tvn och datorn. Vem fan, eller vilka är så förbannat sjuka att man bombar och skjuter ner människor på detta vansinniga sätt??? Mår illa av detta vansinne.

Tankarna går till alla arma människor i Norge som drabbats av detta vansinne. Vad är det med vår värld? Vad i hela fridens namn driver människor till vansinne som mynnar ut i att döda människor på detta sätt. Jag vet att det händer på många ställen i världen och det är lika sjukt! Vem tar sig rätt att mörda andra människor? Skada, plåga och skrämma människor på detta idiotiska sätt.

Nu blir världen kallare, hat och rädsla späds på när vi egentligen vill önskar att världen ska vara god och fin. En värld där vi och våra barn kan växa upp och vara trygga! Jag förstår inte, jag fattar inte. Vad kommer härnäst?
Jag hoppas att vi kan komma samman och bekämpa all den här vansinniga skit som skadar och dödar människor i världen, det måste gå att förändra och minska våldet och vansinnet. Hur ska vi annars våga leva?

Aftonbladet
Aftonbladet oslo
tv4
DN
GP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar