måndag 11 juli 2011

Vilsamt eller ett helvete för armarna???

På torsdag ska jag och Linda paddla Dagstur i Nordströmmarna, kolla här! Visst ser det underbart ut!
produktbild för Dagstur i Nordströmmarna
bild upplevelsebolaget
Hm ja om man hade haft tränade armar, toppenväder och lugn i själen och visste att man slapp träna eskimovändning...

Jisses, när Linda föreslog detta sa jag bara ja och tog för givet att det var en liten tur där vi paddlade i samma kajak under ett par timmar. Nu visar det sig vara en heldagstur i egen kajak i ett vatten som när man pratar med folk ska vara strömt. Dessutom är det regnrisk och nordanvind enligt vädret. Dock lite moln så vi inte bränner ihjäl oss. Viss solchans fanns också.

Herregud, jag kommer ju få blåsor i händerna och tänk om jag inte orkar paddla i samma takt som de andra? Min koordination och styrka är ju helkass. Å andra sidan kanske vi glider fram i tysthet, fotar lite, tar det lugnt och uppnår ett själsligt nirvana eller hm kanske inte.

Får väl vara glad över att hon inte gick bananas och bokade en tredagarstur på Koster. Nädå, det ska bli mysigt, men jag lär ha ont i kroppen och om det regnar kommer jag svara som f-n. Har dock lockat ner syrran så hon tar han dom Widar under veckan vilket inte är fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar