tisdag 23 augusti 2011

Sjuktisdag och Mr Kinkis from hell

Jag och Widar har hostat och vaknat ikapp i natt, Matte har således fått sova så där. Jag fattar inte att han kan sova alls med oss, men ja så är det. Jag mår en gnutta bättra idag och har tom lyckats svälja både mediciner och en macka.

Widar har också lyckats äta, men att han är sjuk och är besatt av Mr Kinkis är det ingen tvekan om. Han gnäller och gråter konstant. Minsta motgång, tex att nappen ramlar ner på golvet möts av megaskrik och allt han vill är att bli buren. Inte lätt med trötta, sjuka föräldrar och en tio kilos ledsen bebis.
Widar vill inte bli fotad
i det här skicket, förståeligt

Idag skulle vi varit på höststart på Spira, men det var bara att lägga ner...Som allt annat de här dagarna. De här sista semesterdagarna skulle vi myst i solen, men det blev inte så. Varken kropp eller humör är särskilt positiva och det finns nada ork.

Inte blir man gladare av att det händer sorgliga saker med vänner, familj och släkt. Dyker upp ledsamma nyheter här och där och kan bara säga att vi tänker på er! Mycket! Det är ett jobbigt år, katastrofer, krig, svält, dödsfall, sjukdomar, och en massa sorgliga personliga saker för människor som står oss nära. Jag bara längtar efter att få må bra och ha lite smidigt flyt. Fast det känns ouppnåligt.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Tack för kommentaren hos lilla mig... Näpp, vi ses inte i höst. Jag börjar nytt jobb på måndag, uppstart kvinnoboende, och jag känner att det kommer ta tillräckligt med energi. Känns lite sådär att vara borta från jobbet direkt innan man kommit in i arbetet och arbetsgruppen. Men jag saknar skolan.... Svårt att hinna med allt man vill bara. Fattar inte hur du hinner med????! Du är såå välkommen om du har vägarna förbi men jag kan lova dig att det inte är så fint som man kan tro... du vet med bilder går det att manipulera och försköna ganska bra=) Det kommer att ta många år innan huset är helt. Hälsa alla i Växjö & Norge så himlans gott!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Låter som om du fått halsfluss. Ta hand om er och de kära runt om! Styrkekram!!!

    SvaraRadera