tisdag 20 september 2011

Bestulen på skötväska och första besöket på Folktandvården

Morgonen började fint egentligen trots en natt med nästan ingen sömn och en Widar som just nu bara vill vara hos pappa..Vi var uppe tidigt för Widars första besök på folktandvården vilket skulle bli roligt.

Istället så blev vi bestulna på skötväskan på väg till folktandvården så det blev bara kaos med allting. Matte åkte och letade, men väskan med kamera, plånbok, Widars alla saker, tex favvoflaskan, gosisen, BVC boken mm var helt jävla borta. För att man är ouppmärksam en kort stund. Brukar aldrig ställa ifrån mig väskan, men den här gången gjorde jag det medan jag spände fast Widar. Man kan säga att jag blev rätt upprörd när jag upptäckte det.

Jag fattar inte, är alltid noga eftersom jag lärde mig läxan dyrt i skottland för många år sedan. Man ska aldrig ställa ifrån sig något och vända sig om, då försvinner det.  Typiskt nog så gör man misstaget en kort stund och allt är borta. Matte fick ta ut lite pengar till oss, ge oss sitt spårvagnskort, jag spärrade bankkorten och sedan gick vi in till folktandvården och träffade en tandsköterska, jag och Widar.

Såg nog ut som ett tårfyllt ras, men tog mig samman så Widar ändå skulle ha en go stund. Inga bilder blev det, men Widar fick visa sina tänder och jag fick info om tandvård. Som tur är verkar vi göra helt rätt så han borde inte bli en sexåring med trasiga tänder...Han hade en hel del tänder för sin unga ålder, men allt såg bra ut och han bet inte tandsköterskan! Hade gått toppen om det inte varit för att skötväskan var borta...


Väl hemma blev det samtal till banken, alla andra kortställen, anmälan till polisen och en massa krångel. Har ju precis fixat ett nytt körkort och nu måste jag göra om det osv. Blir så förbannat trött. Vem i helvete har nytta av en skötväska? Det e ju knappast så att jag är rik och värd att sno ifrån liksom...det är bara krångel och saker som kort, Widars ena favvogosis, napp och bästa vattenflaskan samt bvc boken och vem har nytta av det liksom???? Men jag får ett elände att fixa allt igen...Bara hatar allt just nu! Önskar att världens äckligaste blöja legat i väskan nu så att puckomänniskan fått all skit på sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar