torsdag 8 september 2011

Vardag och vinteroverallsletning, tips någon?


BusWidar

Nä, jag tänker inte le

Soffbus

Widar tittar helt fascinerat,
alla tick tack på väggen

ojoj tick tack säger han super
entuastiskt när han ser klockor

Vi var förbi PoP, men det blev inget köp,
men Widar gillar tågbanan
 Som jag skrivit tidigare var det inte mycket spännande på G idag. Vi var en sväng på Trädgå´rn, Nordstan och hemma. Widar vägrade åka vagn för det mesta utan skulle gå och hälsa på alla människor. Eller ja, le och så till han får en reaktion och det får han nästan alltid.
Han var inte så förtjust i hatten på
HM...

Mest är det äldre damer som håller på att bli helt till sig över hans söta lockar och blå ögon. De ska prata, och helst klappa på honom. Det gillar han inte och inte jag heller så då brukar vi tacka för oss och gå vidare. Men han får onekligen mer uppmärksamhet än hans gamla föräldrar haha. Undrar om det kommer funka lika bra när han är i tonåren...tvivlar på det.

Kollade en del efter vinteroveraller, det är inte lätt alltså och dessutom ruskigt dyrt. Men han kommer ju behöva en, frågan är bara vilken...??? Några tips??

2 kommentarer:

  1. Ja, fy tusan, det där med overaller och varma kläder.... L ligger strax över stl 80, så 86 i overall har varit för stort överallt. Känns också vansinne att köpa en liten storlek, så att hon inte har något att växa i. Vi har letat och letat och nu har det slutat med att jag beställde från Ellos. :) Tro det eller ej, det funkade. Min erfarenhet brukar inte vara att postorderkläder passar när dom kommer, men dessa gjorde faktiskt det. :) Vet ju inte hur vattentåliga de är förvisso, men de såg ju rätt rejäla ut. Man kommer ju ner i pris en del också. Vi får se om vi river våra hår i vinter, när ungen är genomblöt och kall efter en stund i snön. :)

    SvaraRadera
  2. Didriksons overaller har alltid varit de bästa enligt alla mina vänner med äldre barn.. Min systerdotter hade också alltid Didriksons och min syster säger att hon alltid var torr och varm efter de plaskigaste vinterdagarna :)

    Själv har jag köpt en FIX-overall från Lindex till Sparven och den verkar hur bra som helst (jag tror inte på testet i VF häromveckan). Flera "mamma-bekanta" till mig har köpt antingen FIX eller KappAhl´s ProxTec-overall. De verkar likvärdiga.

    Köper du Didriksons så tänk på att deras storlekar är STORA. Sparven som har 86 (92 ibland) på andra kläder, måste ha 80 i Didriksons kläder.

    Lycka till :)
    Kram

    SvaraRadera