måndag 31 oktober 2011

Helloweenfirande på Spira

Meet Widar, the cat
klicka på bilderna så ser
ni världens sötaste katt

Att stila och visa upp sig i kattdräkt
var mycket roligare än att prova den hemma

bus med en sjörövare

helloweentillbehör

scary

många lider av spindelskräck,
inte jag och Widar som tur är.

scary häxor höll en show

häxbajs serverades

likaså fladdermusslem

drycken bestod av blod vilket
uppskattades av alla

diverse småkryp

avklippta fingrar och fladdermusslem
åts, mest uppskattat var gula häxtänder

fladdermusslemrester

spökfötterna från förra veckan
I fredags var det helloweenfirande på Spira och vi hade en kaosartad morgon då vi somnade på morgonen eftersom Widar varit vaken nästan hela natten. Men vi hann fixa allt och vara på spårvagnen på 40 min och kom bara fem minuter sent till Spira.

Där fick Widar byta om och gissa vad? Killen som hatade katten under torsdagen var bortblåst, han spatserade in till de andra och gick runt och log hela förmiddagen. Klappade med tassarna, åkte rutschkana osv. Framåt lunch började dräkten bli lite varm så då fick han dra runt i vanliga kläder istället  vilket funkade bra.

Blev en bra förmiddag även om jag var astrött och helt ur gängorna. Blev en del diskussioner och en jobbig sak kom upp så trots att förmiddagen var bra så rasade jag ner i mörkret igen och irrade runt ett par timmar på stan med gråten i halsen innan jag tog mig samman igen. Jag är för gammal för sån här känsloskit. Men Widar hade kul och var den sötaste av alla och det är ett gott gäng på Spira. Blir trist att lämna det när vi får förskoleplats, när det nu sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar