måndag 17 oktober 2011

Regnig måndag, ledsna tankar och spara sömn till tonåren....

Måndag, smaka på ordet. Bara ordet är dötrist och den här måndagen började med en skrikande bebis, hm åring som roat sig med att vakna var tjugonde minut från elva på kvällen. Hela natten igenom. Vakna, vara ledsen, vilja gå upp osv. Stackarn kommer inte till ro och inte vi heller.
i myshörnan

Matte fick ändå släpa sig till jobbet och vi hade Louise hemma hos mig och Widar under dagen. Håller honom trots allt på lite bättre humör när vi har folk här eller går ut och gör bus. Lättar lite för mig med även om det är lätt att få för sig att alla andra kan ta bättre hand om Widar när han sitter i knäet hos någon annan.

Har dessutom  jobbat med mammabiten idag, det är märkligt hur andra kan tycka att man klarar allting bra och att allt ser bra ut när jag hela tiden kämpar med en känsla av att inte räcka till, inte vara bra nog, inte göra tillräckligt, helt enkelt inte vara en bra mamma nog. Å andra sidan, så brottas väl alla med det ibland eller hur?

Allt späs på av regn, höst, huvudvärk, halsont och oro för en av de mina. Imorgon får vi kanske veta var landet ligger och oron är jobbig. Vill inte veta mer otäcka saker. Men de ramlar in en efter en, det är märkligt att det aldrig tar slut.

Dagen har varit deppig av olika orsaker, Widar har dessutom inte varit världens gladaste, vore konstigt med tanke på hur dåligt han sover och att han på lunchen sover 40 min och sedan vill gå upp och leka.

Jag undrar om han sparar all sömn till tonåren? Han sover iallafall inte ikväll heller, vaknar och gråter mm ungefär var tjugonde minut sedan han somnade vid åtta...Han måste vara så trött ju, det är iallafall jag...

2 kommentarer:

  1. Usch, Widar så lite. Jag tycket synd om mig när David strejkar, men Widar är nog snäppet värre. Vad ska vi göra med de små grabbarna?

    SvaraRadera