torsdag 3 november 2011

Böcker, sömnbrist, liemannen och lite gnäll

På biblioteket hittade Widar en
gosevän, törs inte tänka på alla barn
som snorat på den...

han hällde ut alla leksaker så klart

hittade massor av böcker som
vi läste

bäst var, Vem sover inte? . En mycket
passande titel till killen som vaknat 57
gånger i natt

Utanför biblioteket, vid Götaplatsen
visade det sig att Poseidon fortfarande
är på spa...hur länge kan en staty vara borta?

Överallt i stan börjar julbelysningen
komma upp...hinner inte riktigt med, gillar
ju inte ens julen

gick in på Balders hage

de har så mycket fint...men
dyrt...

Inne på Kompassen stod
Liemannen kvar vid
rulltrappan. Widar ville ta
spindelnätet...

Sen gick vi till trädgårdsföreningen
för lekparks och monsterbus

Widar älskar när vi busar och jagar
honom. Han skrattar så han tjuter, rätt
härligt!
Har varit en vanlig torsdag idag. Widar har vaknat en massa i natt, således är vi trötta.

Vet inte om det är vintertiden som rört till allt, men han är hopplös att lägga helt plötsligt och sömnen funkar inte alls. Vaknar dessutom 3-4 på natten och vill gå upp och leka osv. Vi får inte sova, alls...

Tom vilan på dagen har blivit svår, han somnar inte förren efter 45-60 min, helt tokigt. Sedan sover han en halvtimme eller om man har extrem tur en timme. Under dagen har vi hängt på stan, i parken och sett resterna av rånet på Guldfynd. Den stackars butiken på Kungsgatan blir rånad stup i kvarten...

Widar busade en massa på biblioteket och i parken, så han har haft kul idag. Vi slapp dessutom regnet på dagen även om det hängde i luften och det har fallit under kvällen. Skumt att gå omkring i öppen höstjacka 3dje november, man brukar ju frysa då. Men så är det visst den varmaste början på november på 50 år enligt GP. Skumt väder, skum värld. Men det milda fuktiga vädret gör dessvärre allt grått, det blir inte riktigt ljust och dessutom börjar det skymma vid fyra, så asjobbigt. Gillar inte mörkret, vintern...Inte min grej.

November är dessutom en rätt meningslös månad precis som januari. Inte hänt så mycket egentligen, men mitt mående är så jäkla påfrestande. Det är en bragd att klara sig igenom dagen känns det som. Men på lördag kommer min ena syrra och stannar i två veckor vilket kommer bli kul och bra. Hon och Widar går väldigt bra ihop så jag kan vila lite i det plus att vi tom ska ha en sambokväll, Matte och jag! Lyx! Ska bara fixa mitt humör så jag kan vara en kul sambo, eller åtminstone inte en innesluten deppig sambo!

Jaha nu skriker Widar igen, måttligt kul för Matte som har honom i natt. Jag ska nämligen försöka sova, om en stund. Tog bara en timme att lägga Widar ikväll och han har redan vaknat tre gånger...suck Är det någon som har ett vettigt tips? Som verkligen fungerar????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar