torsdag 1 december 2011

1 dec , lite uppdatering och ja, den förb-de julen är på väg

 Hej där!
Tänkte att jag får ta mig i kragen lite och skriva några rader. Det är ändå december, ny månad, nytt blad och ute är det lika förhatligt som bara Göteborg kan vara den här tiden på året, det blåser och ösregnar...

Försök inte gå ut med paraply gott folk, det är dödsdömt. Om ni visste vad många vridna paraplyn jag sett idag.... Men vi har ändå varit ute och fikat, mumsat lussebullar medan Widar försökte elda upp kompisens lägenhet genom att vrida på spisen ett antal gånger... Kunde slutat illa...men vi känner honom och hans intressen så jag hade koll och kompisen har kvar sin fina lägenhet i Haga!  Jag vill också bo i Haga!

pepparkaka 1 dec 2010
Nåja, fick försöka ta mig hem till Almedal vilket visade sig vara ett helvete med spårvagnsstrul så till den milda grad att jag var tvungen att ringa eftermiddagens möte och säga att vi blev sena. Var måttligt irriterad på västtrafik. Varför är det strul stup i kvarten för? Det är ju inte ens snöstorm ute?!!

Widar förgyllde dessutom livet med att vara skitsur efter 17 min sömn. Japp, han anser lunchsömn är överskattat sedan en dryg månad. Detta faktum innebär inte att han sover bättre på natten, tyvärr. Vi hoppas på att framtida dagisliv ska göra att han däckar utmattad och sover sig igenom nätterna. Vi har nämligen, äntligen, erbjudits dagisplats, han ska börja i februari! Hoppas så innerligt att det ska bli bra!

Kom iallafall hem till slut, blöta och sura. Men vi tog oss samman när L kom och vi fixade mötet helt ok, inte illa ska jag säga! Widar är dessutom helgla i busiga L som han glatt visade alla saker inklusive sin fina julstjärna för. Han är oerhört stolt över sin julstjärna som han valt själv!

Antar att man kan säga att det var en fin dag förut allt som gått fel, all ångest, allt jag borde ha gjort och fixat och att den förbanande julen närmar sig med stormsteg och jag minns all skit som hänt, hur sorglig förra julen var på sjukhuset i Örebro och hur illa jag mår på all julhets och hur alla ska vara så lyckliga och mysiga och underbara. Vet ni att julen är den värsta helgen för barnen? Barn och kvinnor? Misshandel, våld och vansinnigheter. All besvikelse, allt som går fel och lite för många nupar. Ok, har jobbat för många jular, sett och hört för mycket skit antagligen. Men blir ni inte lite trötta på julen? Alla måsten? Hur fint allt borde vara?

Ok, så mitt i allt kanske jag också vill att julen ska vara bra, bara inte så hysteriskt förbannat pepparkakshetsig...Klart jag vill att det ska bli fint och bra med min goa lilla familj, tänker att jag kan ju skapa den jul jag vill med de mina. Men det är inte så lätt att hålla allt annat på avstånd. Mitt i allt så mår man ju inte helt toppen...Men ett par djupa andetag så ska vi väl fixa det här med, men inte 17 gillar jag julen för det. Widar är iallafall sötaste ungen och ikväll kör vi förra årets första decemberbilder. I år sliter han av sig luvan direkt....
sötaste ungen 1 dec 2010



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar