tisdag 13 december 2011

Hur man skrämmer fotgängare!

Attackrusa med barnvagn, ger verkligen en skrämmande effekt!

Fotgängare är ett besynnerligt släkte även om vi alla vet att cyklisterna är de absolute värsta i stadstrafiken. Bilisterna följer ju iallafall för de mesta avtalade trafikregler.

Idag på hemvägen från Spira så var vi väl inte de bästa fotgängarna och sällan har jag sett andra fotgängare se så skraja ut för ett gäng barnvagnar. Vi knatade eller snarare släpade oss igenom motvind och regn på väg hem när vi kom till korsningen vid Landala. Det var i slutet av grönt så vi gjorde en satsning för det är ingen bra korsning att bli stående i. Kan bli en låååång väntan på spårvagnar, bilister, bussar, fotgängare och cyklister som alltid vill köra över en.

Så i bredd, tre stycken barnvagnar kutade vi över korsningen medan det fortfarande blinkade grönt. På andra sidan korsningen kom det ett gäng fotgängare som mer eller mindre slängde sig ur vägen för mina springande vagnskollegor som valt att springa över på fotgängarsidan. För egen del var jag galen nog att springa över med min vagn på cykelsidan, ingen cyklist syntes till för ovanlighetens skull. Har sällan sett fotgängare skingras så snabbt åt alla håll....kan tänka mig ett antal olämpliga ord som sas...Men vem vill stå längre än nödvändigt i regn och blåst, Göteborg från sin sämsta sida liksom...



Men de uppspärrade ögon som flera hade under sina paraplyn, regnjackor och mössor sa allt. De kommer aldrig glömma de här barnvagnstjejerna som höll på att köra över dem. Jag skrattade så jag höll på att kissa på mig i regnet. (sånt som man upptäcker kan ske efter att man fått barn eller nåt)

Jaja, kanske inte så kul att läsa om, men eftersom mitt liv är vad det är så känns det helt ok att skratta åt andra människor när man travar genom regn och motvind i ett mörkt Göteborg. Plus att jag kan tillägga att inga barn eller andra människor kom till skada!

2 kommentarer:

  1. det var en fantastisk upplevelse måste jag säga! borde göras oftare. tur att ingen strök med iofs ;)

    SvaraRadera
  2. Muwahahahhahaaahhaaa...det var faktiskt riktigt skoj! Tror att jag skall ta upp det som en ny hobby!
    Barnvagnsmarodören =D

    SvaraRadera